11 maart 2021
Online Streaming
EVENT COVID-19: (Prof dr Marc Van Ranst) Impact op de kinesitherapie - Online event: tickets geldig tot 31/12/2021
KNWV organiseert samen met KBC Mediservice en Goed een exclusief Event met als thema:
"Covid-19: impact op de kinesitherapie."
Dit event kan steeds online bekeken worden, vooraf inschrijven is verplicht. U wordt verwittigd indien de persoonlijke sessie openstaat.
Spreker: Professor Van Ranst
Deze wetenschappelijke activiteit zal via LIVESTREAM doorgaan, iedere ingeschrevene zal een uur van op voorhand een link ontvangen
Bovendien zal deze sessie worden opgenomen en aldus de collega's de kans geven, indien 19 november niet past in uw agenda, deze sessie op eigen tempo te bekijken op om het even welk ogenblik, met andere woorden je zult kunnen on demand de sessie bekijken, de voorwaarde natuurlijk is dat je ingeschreven bent voor deze activiteit
Online streaming
Wetenschappelijke activiteit ONLINE: Creatief zijn met het gebruik van Matti in de oefentherapie: exergames
Locatie: Online
Dit event kan steeds online bekeken worden, vooraf inschrijven is verplicht. U wordt verwittigd indien de persoonlijke sessie openstaat.
Spreker: Jorn Ockerman Researcher en product specialist Creative Therapy (Https://www.mycreativetherapy.com)
Deze wetenschappelijke activiteit wordt online geplaatst op 28 januari vanaf 18.00h en dit voor de rest van het jaar 2021. Inschrijven gebeurt steeds via deze website, waardoor je toegangsrechten bekomt voor de website https://knwv.hybridconferences.org/.
Beschrijving: Patiënten kunnen tijdens de therapie boeiende exergames spelen, waardoor motivatie en therapietrouw toenemen. Informatie over de bewegingen worden continu opgeslagen om een beter inzicht te krijgen in de huidige bewegingen én hun evolutie tijdens het revalidatieproces.
Verloop van de online sessie:
-
-
- Introductie en kennismaking met ‘Creative Therapy’ (15’)
- Voorstelling van Matti met:
-
-
- Concept met wetenschappelijke onderbouwing (45’)
- Praktische demo: analyse tools, exergames(45’)
- Het gebruik van Matti (15’)
-
-
-
Referentie EBM
-
- A. Magill and D. Anderson, Motor learning and control: concepts and applications, Tenth edition. New York, NY: McGraw-Hill, 2014
- The use of commercial video games in rehabilitation: a systematic review. Bruno Bonnechèrea,b,c, Bart Jansenb,c, Lubos Omelinab,c,d and Serge Van Sint Jana
- B. Bonnechère, Serious Games in Physical Rehabilitation. Cham: Springer International Publishing, 2018
In samenwerking met onze eventpartner, klik op de banner om de catalogus te bekijken.