Locatie: Online
Dit event kan steeds online bekeken worden, vooraf inschrijven is verplicht. U wordt verwittigd indien de persoonlijke sessie openstaat.
Spreker: Jorn Ockerman Researcher en product specialist Creative Therapy (Https://www.mycreativetherapy.com)
Deze wetenschappelijke activiteit wordt online geplaatst op 28 januari vanaf 18.00h en dit voor de rest van het jaar 2021. Inschrijven gebeurt steeds via deze website, waardoor je toegangsrechten bekomt voor de website https://knwv.hybridconferences.org/.
Beschrijving: Patiënten kunnen tijdens de therapie boeiende exergames spelen, waardoor motivatie en therapietrouw toenemen. Informatie over de bewegingen worden continu opgeslagen om een beter inzicht te krijgen in de huidige bewegingen én hun evolutie tijdens het revalidatieproces.
Verloop van de online sessie:
-
-
- Introductie en kennismaking met ‘Creative Therapy’ (15’)
- Voorstelling van Matti met:
-
-
- Concept met wetenschappelijke onderbouwing (45’)
- Praktische demo: analyse tools, exergames(45’)
- Het gebruik van Matti (15’)
-
-
-
Warme oproep aan onze leden vanwege Prof. dr. Lynn Bar-On (UGent), Jorn Ockerman (UGent)
Wilt u ontdekken welke gestandaardiseerde onderzoeksinstrumenten u collega’s gebruiken? Of vraagt u zich soms af of technologie zijn weg al heeft gevonden naar de Vlaamse kinesitherapeutische praktijken? Dan bent u zeker niet de enige! In het kader van mijn doctoraatsonderzoek (samenwerking van de Universiteit Gent en Creative Therapy) wil ik het meetgedrag en technologiegebruik van Vlaamse kinesitherapeuten in kaart brengen. Hiervoor ben ik op zoek naar zo veel mogelijk collega’s die onderstaande vragenlijst willen invullen.
Deze vragenlijst bestaat uit vier kleinere onderdelen die respectievelijk peilen naar uw specifieke context, uw gebruik van gestandaardiseerde onderzoeksinstrumenten, evenwichtsonderzoeken en digitale toepassingen binnen de praktijk. Binnen elk onderdeel wordt daarbij ook steeds geïnformeerd naar de barrières die u en uw collega’s ervaren bij de implementatie van deze toepassingen. Het invullen van deze vragenlijst duurt slechts 10 tot 15 minuten. Je kan de vragenlijst vinden via https://redcap.link/vragenlijstUGent
Referentie EBM
-
- A. Magill and D. Anderson, Motor learning and control: concepts and applications, Tenth edition. New York, NY: McGraw-Hill, 2014
- The use of commercial video games in rehabilitation: a systematic review. Bruno Bonnechèrea,b,c, Bart Jansenb,c, Lubos Omelinab,c,d and Serge Van Sint Jana
- B. Bonnechère, Serious Games in Physical Rehabilitation. Cham: Springer International Publishing, 2018
In samenwerking met onze eventpartner, klik op de banner om de catalogus te bekijken.